Featured post

STUDY ABROAD ?

Ramai yang nak tahu macam mana nak  dapat tawaran overseas. Bila banyak sangat persaingan yang ada sekarang, limitasi pengambilan pelajar l...

Sunday 17 February 2013

NO MORE other products, NOW LEXEE !



Alhamdulillah, harini baru dapat tahu tentang tuala wanita yang kebanyakan kita gunakan sekarang adalah merbahaya. Ini semua atas jasa budi housemateku yang tersyayunk, Nurhazwani. Semangat sungguh dia menunjukkan kami demo semua tu. Demo yang dia tunjukkan itu memberi kesedaran dan pengajaran kepada saya sendiri bahawa kita perempuan harus menitikberatkan soal ini. Sebab tuala wanita adalah satu faktor penyebab wanita mendapat barah rahim. So, beware girls !

Demo petang tadi.  
Tadi masa kawan tu buat demo, memang nampak sendiri perbezaan yang ketara, bukan nak tipu korang, kalau tak percaya nanti saya buat demo okay ^^ Masa tulah boleh tengok yang tuala wanita Lexee ni lebih menyerap air dan permukaan tuala tu masih kering berbanding jenama k****. Yang paling best ialah dalam Lexee ni ada free Vagina Health Test Kit. Vagina Health Test Kit ni digunakan untuk melihat vagina tu dalam kesihatan vagina, kalau lepas try boleh tengok result, kalau warna cerah, bermaksud berada dalam keadaan baik tapi kalau dah gelap bermaksud tak baik & might get cancer. Dushh! Seram ==" The best part ialah tuala wanita ni ada tarikh luput sekali, kalau produk lain, tak ada letak tarikh luput pun, itu yang ada sampai triple/ dual sekali free sebab produk tu dah lama.. see, takkan kita nk guna produk camtu utk kegunaan kita. ~~II"
nilah Vagina Health Test Kit, blh jgk kalau nk beli kat farmasi tp kalau beli Kexee, dpt free :)
tadaaa..! nilah, kat sini boleh tgk lepas test tu warna bertukar ke warna yg mana :)
Untuk info korang semua :

"Tuala wanita (sanitary pad) yang berada dipasaran sekarang mempunyai pelbagai bahan kimia dioksin seperti organoklorin, karsinogen,yang menjadi punca kepada jangkitan kepada lapisan uterus, kelemahan sistem imunisasi, risiko penyakit pelvik - senggugut, tidak subur (mandul), keguguran dll penyakit dalaman.

Disamping itu juga, tuala wanita (sanitary pad) yang berada dipasaran sekarang mempunyai bahan kimia seperti gentian Pulpa kayu, bahan kimia & pewarna, polysorbate & urea formaldehid – ejen penyerap & tahan basah.

Selain itu juga, fabrik yang menyaluti tuala wanita (sanitary pad) yang berada dipasaran sekarang adalah polypropylene atau rayon & bahagian belakangnya pula mengandungi sebatian silikon.

Purata wanita menggunakan kira-kira 15,000 Tuala Wanita sepanjang hayatnya. Kesan daripada pendedahan yang berterusan kepada dioksin yang selamanya tersimpan didalam sel lemak menjadi kumulatif dan boleh membawa maut!"

Petikan daripada:
Utusan Pengguna Persatuan Pengguna Pulau Pinang, Julai 2002, Muka surat 5


Keistimewaan Reka Bentuk LEXEE :
Reka bentuk Lexee mengandungi tujuh lapisan bagi membolehkan anda menghadapi kedatangan haid dengan yakin dan selesa.
Lapisan pertama
Span kapas halus & nipis dengan daya resapan yang tinggi untuk memberikan kelembutan & keselesaan kepada pengguna.
Lapisan kedua
Fabrik kapas tanpa jahit dengan daya serapan yang tinggi dan tidak mengalir balik,menghasilkan ketahanan dan lapisan permukaan yang sentiasa kering dan bersih.
Lapisan ketiga
Kertas penyerap bebas habuk untuk menigkatkan penyerapan & penahanan cecair serta mencegah kobocoran.(Ekstrak herba semula jadi terkandung di antara lapisan ketiga dan keempat).
Lapisan keempat
Kertas polimer untuk menigkatkan keberkesanan penyerapan 7 penahanan cecair.
Lapisan kelima
Kertas penyerapan untuk penyerapan yang pantas dan mencegah cecair melimpah.
Lapisan keenam
Pembentukan kertas untuk mengekalkan bentuk dan keselesaan
Lapisan ketujuh (selaput udara)
Selaput PE mudah ditembusi udara dan menggalakkan pengudaraan.
Keistimewaan LEXEE
  • Sentiasa kering,selesa,segar dan tanpa bau yang tidak menyenangkan
  • Mencegah kegatalan dan jangkitan kulat
  • Menggalakkan peredaran darah dan melindungi kulit halus & sensitif
  • Memperbaiki masalah rembesan mukus dan ketidakselesaan semasa haid.
  • Ringan,tidak mudah berubah bentuk serta pengeduraan yang baik

JENIS-JENIS PAD HERBA - LEXEE
Terdapat 3 jenis Tuala Wanita Herbal LEXEE :
1) NIGHT USE -kegunaan waktu malam/heavy flow
2) DAY USE -kegunaan waktu siang/normal flow
3) PANTILINER -kegunaan harian (selain waktu haid) dan bermacam-macam kegunaan sampingan!!
SENARAI HARGA (Harga ni ada yang tempatnya harga RM13, terpulang pada menjualnya namun rata2 RM 15 kebawah)
______________
Lexee Sanitary Napkins (10 pads) - RM 15
(Night Use/Heavy Flow)
Lexee Sanitary Napkins (10 pads) - RM 15
(Day Use)
Lexee Pantiliner ( 20 liners) - RM 15
TUALA WANITA Ancaman Kesihatan Dalam Diam
TAHUKAH anda bahawa kebanyakan tuala wanita (dan tampon) diperbuat dan dilunturkan dengan sebatian klorin yang mengandungi sisa organoklorin dan karsinogen yang diketahui-toksin. EPA AS telah menamakan dioksin sebagai karsinogen paling berbahaya diketahui oleh sains. Kajian EPA pada 1996 mengaitkan pendedahan dioksin dengan peningkatan risiko bagi andometriosis (jangkitan pada lapisan uterus). 

EPA juga telah merumuskan bahawa orang yang mengalami pendedahan tinggi terhadap dioksin mungkin berisiko menanggung kesan lain yang boleh melemahkan sistem imun, meningkatkan risiko penyakit radang pelvik, mengurangkan kesuburan, dan kemungkinan mengganggu perkembangan janin dan kanak-kanak. Dalam kajian juga tuala wanita telah didapati mengandungi 400 bahagian per trilion (bpt)dioksin. Walaupun industri kertas telah menetapkan paras sedemikian adalah terlalu rendah untuk menimbulkan sebarang masalah kesihatan, kajian-kajian telah menunjukkan dioksin brpindah dengan mudah daripada produk kertas. Ikan dan hidupan liar lain telah mati selepas pendedahan kepada dos kecil ebanyak 38 bahagian per quadrillion dioksin. 


PURATA WANITA MENGGUNAKAN KIRA-KIRA 15,000 TUALA WANITA SEPANJANG HAYATNYA. Kesan pendedahan berterusan kepada dioksin yang selamanya tersimpan di dalam sel lemak mungkin menjadi kumulatif dan membawa maut.
PENUH BAKTERIA
Tuala wanita juga boleh mengandungi bakteria kerana is bukan produk yang dibasmi kuman. Pada 1987, ujian CAP ke atas beberapa jenama popular yang dijual disini mendapati jumlah bakteria yang tinggi sehingga 11,000 ( lebih 10 kali ganda piawaian keselamatan antarbangsa) Ini boleh membawa kepada jangkitan faraj dalam kalangan wanita yang menggunakannya. Produk kebersihan, seperti tuala wanita juga boleh ditempatkan dipasaran tanpa terlebih dahulu membuktikan keselamatan dan keberkesanannya walaupun di negara -negara maju. 

Di Kanada misalnya, 'depressor' lidah, pembalut luka, flos gigi kesemuanya dianggap sebagai alat perubatan, tetapi tidak tuala wanita.


Wanita adalah sasaran mudah kerana mereka terikat oleh biologi untuk didatangi haid selama sekurang-kurangnya 35 tahun. Oleh itu wanita adalah pasaran tawanan dan berkemungkinan menjadi mangsa mudah trauma beberapa jenis tuala wanita.
Oleh itu adalah penting bahawa wanita mengetahui hakikat supaya mereka boleh mendapatkan alternatif lebih selamat.

Ni link kat utube tentang tuala wanita Lexee :





Jom bertukar ke PAD HERBA LEXEE jika anda, anda, anda menyayangi diri masing2.. Alangkah susah jika menghidapi barah.. be careful & beware :)
p/s : Apa2 info yang tidak lengkap, maafkan saya, boleh tanya di ruangan comment :)

2 comments:

  1. Assalamualaikum. Hopefully dibalas komen. Saya nak tanya dekat mana bole dapat pad ni eh? Saya sekarang ada urine infection. Tolong balas. ('= terima kasih

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum. Hopefully dibalas komen. Saya nak tanya dekat mana bole dapat pad ni eh? Saya sekarang ada urine infection. Tolong balas. ('= terima kasih

    ReplyDelete